Είναι γνωστό το τελευταίο διάστημα πως στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ο αριθμός των εργαζομένων μειώνεται, λόγω συνταξιοδότησης αλλά και ενός μεγάλου αριθμού μετατάξεων που δεν καλύφθηκαν, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται ελλείψεις σε διάφορες ειδικότητες, όπως είναι οι οδηγοί, ενώ τα αστικά λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης δεν επαρκούν για να καλύψουν το συγκοινωνιακό έργο.
Μέσα σε όλα αυτά τα προβλήματα, η Διοίκηση του Οργανισμού με διαφημιστικά μηνύματα χαρακτηρίζει «τζάμπες» αποδίδοντας προσβλητικούς χαρακτηρισμούς σε εκείνους που αρνούνται να πληρώσουν το απαραίτητο κόμιστρο για τις μετακινήσεις και τους εξισώνει μάλιστα με εκείνους που αδυνατούν να το πληρώσουν λόγω της ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης. Και δεν σταματά εδώ, καθώς οι επικεφαλής του Οργανισμού εντατικοποιούν τις αντεργατικές τακτικές τους αυτή τη φορά απέναντι στους ίδιους τους εργαζόμενους που συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους για τη μη υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που διεκδικούν και αναγκάζονται -με ευθύνη της διοίκησης- να λογοδοτούν στη Δικαιοσύνη για το δικαίωμά τους στην απεργία.
Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε στους εργαζόμενους ότι η επιβίβαση στα λεωφορεία θα γίνεται αποκλειστικά από την πρώτη-μπροστινή πόρτα σε συγκεκριμένες γραμμές, προκειμένου οι οδηγοί να ελέγχουν εάν οι επιβάτες εκδίδουν εισιτήρια για να μειωθεί με αυτόν τον τρόπο η εισιτηριοδιαφυγή. Προφανώς, η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν αντιλαμβάνεται ότι η παραπάνω απόφαση φέρνει τους εργαζόμενους οδηγούς σε αντιπαράθεση με τους επιβάτες που αρνούνται ή αδυνατούν να κόψουν εισιτήριο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των οδηγών και φυσικά των υπολοίπων επιβατών. Είναι ολοφάνερο επίσης ότι η Διοίκηση δεν αντιλαμβάνεται ότι θα δημιουργηθούν καθυστερήσεις στην επιβίβαση των επιβατών στα αστικά, καθυστερήσεις που θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη κυκλοφορία των λεωφορείων, στην ανταπόκρισή τους, στην υλοποίηση του συγκοινωνιακού έργου, αλλά και στην κατάσταση στους δρόμους της πόλης ειδικά τις ώρες αιχμής που είναι ήδη στο «κόκκινο».
Πρόκειται για μια απόφαση ιδιαίτερα επικίνδυνη εν καιρώ πανδημίας και ενώ με δηλώσεις τους επιστήμονες και εκπρόσωποι της πολιτικής ζωής εμφατικά τονίζουν πως η πανδημική κρίση είναι παρούσα στη ζωή μας. Δηλαδή, εν μέσω αυτής της κατάστασης, οι οδηγοί θα πρέπει να έρχονται σε επαφή -και σε ιδιαίτερα κοντινή απόσταση- με επιβάτες που κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει αν είναι φορείς του ιού Covid-19.
Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης βρίσκεται στο πλευρό του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ και στην αντίθεσή του στην εν λόγω απόφαση της Διοίκησης του ΟΑΣΘ. Ξεκαθαρίζουμε πως είμαστε αντίθετοι σε αυτή τη λογική που θέλει τους εργαζόμενους… πολυεργαλεία, οι οποίοι αναγκάζονται να δουλεύουν κάτω από δύσκολες συνθήκες. Βρισκόμαστε στο πλευρό των συναδέλφων μας σε ό,τι αφορά τις διεκδικήσεις τους για την υπογραφή ΣΣΕ και απαιτούμε εργασιακή ειρήνη στον Οργανισμό και να μπει τέλος στον εμπαιγμό των εργαζομένων με ευθύνη Διοίκησης και υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών.
Η Διοίκηση του ΕΚΘ